Thursday 8 September 2011

Cupcakes pomarańczowe z jeżynowym kremem (Jamie Oliver)...



W sam raz dla dzieci! Takich lekko podrosnietych, bym doradzala, bo jednak calosc niejako brudzaca i wymaga opanowania odrobiny podstawowej rownowagi. :)
Przepis jest uproszczony na tyle, ze nie wymaga uzywania wagi - wystarczy lyzka!
Ja robilam uzywajac mojej standardowej blaszki i papilotek muffinkowych i wyszlo swietnie! Troche spanikowalam, bo powstala ilosc ciasta wydala mi sie niewystarczajaco-zalosna i zrobilam tylko 10 sztuk. Potem babeczki ladnie wyrosly i stwierdzilam, ze spokojnie wyszloby 12. :)
Poza tym zrobilam krem tylko z polowy podanej ilosci serka kremowego (100g) i... zalowalam! Blad! Bo jest pyszny! Ale ja potrzebowalam czegos nie-brudzacego-dokladnie-wszystkiego-dookola...
:):):))))))))))))))


Rozgrzej piekarnik do 180stC (160stC z termoobiegiem).
Mikserem ubij na puszysta, kremowa mase 8 lyzek zlotego, drobnego cukru do wypiekow1/2 x 250g opakowania miekkiego masla8 lekko czubatych lyzek maki z proszkiem do pieczenia (self-raising), 2 duze jajka i skorke starta z 1 cytryny i z 1 pomaranczy (u mnie: 2 lyzeczki olejku pomaranczowego). 
Wyloz papilotkami blaszke muffinkowa i rozloz ciasto rownomiernie. Piecz przez 15min, a nastepnie zostaw do ostudzenia na kratce.
W miedzyczasie wymieszaj na mniej wiecej gladka mase (moze byc mikserem) 1 x 200g opakowanie serka kremowego2 lyzki cukru pudru garsc jezyn. Nakladaj po lyzce kremu na kazdy ostudzony cupcake. 

Ciastka zostaly zatwierdzone:
:):):):)))))))))))

No comments:

Post a Comment