Wednesday 24 August 2011

Brownie z malinami...

Pyszny! Tak 'browniowaty', jak tylko moze byc! :) Mocno kleisty i czekoladowy... Mmmm...


Przepis z bloga 'Pikle & Binokle'
Skladniki:
(na tortownice 23cm, czyli okolo 8-10 trojkatow)
  • 200g masła + odrobina do wysmarowania formy
  •  225g gorzkiej czekolady (użyłam 150g z mlecznej i 50g gorzkiej)
  •  1,5 szklanki cukru (zmniejszyłam tę ilość do niepełnej szklanki)
  •  4 duże jajka
  • łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki soli
  • ok 150-200g malin (warto zostawić część do przybrania) 

Piekarnik rozgrzewamy do 180 st. C. 
Czekoladę łamiemy na kawałeczki i razem z masłem roztapiamy w dużej misce nad garnkiem z gotującą się wodą, co chwilkę mieszając. Gdy całkowicie się rozpuści zostawiamy do ostygnięcia. Dodajemy cukier, następnie po jednym jajku, każde dokładnie łączymy z masą (robiłam do trzepaczką balonową, ale można mikserem). Na koniec dodajemy wanilię i mąkę z solą, delikatnie, ale dokładnie łącząc w gładką masę, Mieszamy ją ostrożnie z malinami (by pozostały w całości) i przelewamy masę do formy wysmarowanej masłem (najlepiej do niedużej prostokątnej, ja takiej nie mam, więc użyłam tortownicy). Pieczemy 45 minut. Wystudzone ciasto kroimy w kwadraciki (ja: trójkąty).

No comments:

Post a Comment