Friday 8 July 2011

Pudding kokosowo - borówkowy...


Ze strony www.bbcgoodfood.com oczywiscie :) 'Blueberry & coconut pudding'
Skladniki:
(na 2 hojne porcje)
  • 50g cukru, drobnego do wypiekow
  • 50g miekkiego masla
  • 1 duze jajko
  • 50g maki z proszkiem do pieczenia ('self-raising')
  • 50g kokosu + 2 lyzki
  • 50g crème fraîche + wiecej do podania (u mnie: gesty jogurt grecki, ktory sprawdzil sie znakomicie)
  • skorka starta z 1 cytryny + wycisniety sok z 1/2 (u mnie: 2 lyzeczki soku limonkowego)
  • 180g opakowanie borówek (u mnie: wieksze - 225g)

    1. Rozgrzej piekarnik do 180stC. 
    2. Ubij maslo i cukier na jasna, kremowa mase. Dodaj jajko i dokladnie ubij. Wmieszaj make, kokos, crème fraîche i skorke z cytryny (u mnie: 1 lyzeczka soku z limonki).
    3. Wyloz wiekszosc borówek do naczynia do zapiekania (okolo 18cm kwadratowych; u mnie: silikonowa foremka 20/4cm i wylozylam wszystkie borówki) i pokrop sokiem z 1/2 cytryny (u mnie: 1 lyzeczka soku limonkowego). 
    4. Nakladaj kleksy ciasta na przygotowane owoce, posyp pozostalymi borówkami i 2 lyzkami kokosu. Piecz okolo 35-40min, do zlotego koloru. Podawaj z kleksem dodatkowego crème fraîche. 

No comments:

Post a Comment