Tuesday 2 May 2017

Racuchy budyniowe, z jabłkami... I o dobrych chęciach.

 Bo to jest tak: człowiek jakoś się trzyma, czekolady nie tyka, w sklepie tylko na warzywa spoglada, a potem lokalne, najlokalniejsze, tuż pod nosem i zaraz za zakrętem Tesco promocję robi. I co? 12 ogromnych, wielkanocnych, hiper-czekoladowych jajek laduje w szafce... Niby dzieci zjedza, ale w międzyczasie pokusa jest? Jest!
Innym razem zajrzeliśmy do McDonald'a. Po pływaniu. Dziecki kalorii straciły wiadra całe i poprosili o lody. A, czemu nie? Złożyłam zamówienie - na wielkim, dotykanym ekranie z obrazkami, bo tacy jesteśmy u mnie na wsi nowocześni, po czym posadziłam towarzystwo w samym oknie, żebym ich widziała, i poleciałam do drogerii naprzeciwko. Wręczyłam receptę i czekałam na leki. Kompletnie bezmyślnie gapiac się na najbliższa półkę. Aż do mnie dotarło, że gapię się akurat w temacie, bo na woreczki z dziecinnym jedzeniem. A tu Didi w okolicy rozpoczęcia rozszerzania diety. To poczytałam. Fajnie! Organicznie, bez dodatków żadnych. Jak batat z borówkami, to batat z borówkami. Jak pietrucha z marchewka, to pietrucha z marchewka. Żadnych numerowanych dopełniaczy smaku, żadnych konserwantów. Chylę czoła. Zaimponowane oficjalnie... Fajnie tak, zdrowo i organicznie. Tak powinno być!
Odebrałam leki, zebrałam dziecki i polecieliśmy z makdonaldowymi lodami do domu. I oczywiście Didi pojadał co? Ano te lody... Siedział bidok na podłodze wlepiajac w nas wielkie oczy, to co? Nie dam mu polizać?...
Dobrymi chęciami piekło jest wybrukowane...
:)

Przepis z bloga Magazyn Kuchenny.
Składniki:
(na 12 sztuk)
  • 1 opakowanie (7 g) drożdży instant
  • 250ml mleka, ciepłego
  • 250g mąki
  • 1 paczka (40 g) budyniu śmietankowego
  • 2 łyżki cukru
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 3 średnie jabłka
  • olej do smażenia
  • do posypania:  cukier puder i cynamon, według uznania
  1. Drożdże rozpuść w ciepłym mleku. Mąkę wsyp, razem z budyniem, do sporej miski. Dodaj cukier i sól. Mieszaj, powoli dolewając mleko. Dodaj jajka i wymieszaj całość na jedolitą masę. Nakryj ściereczką lub folią i odstaw w ciepłe miejsce, do wyrośnięcia, na około godzinę (ciasto powinno podwoić objętość).
  2. Jabłka obierz i pokrój na półplasterki. Wmieszaj w wyrośnięte ciasto i odstaw jeszcze na 20 minut.
  3. Na patelni rozgrzej solidną warstwę oleju. Nakładaj racuchy łyżką umoczoną w oleju (żeby się ciasto do niej nie przykleiło) - po około 2 czubate łyżki ciasta na każdy. Smaż, na niezbyt dużym ogniu, na złoty kolor z obu stron. Po usmażeniu odkładaj na ręcznik papierowy. Przed podaniem posyp cukrem pudrem wymieszanym z cynamonem.

No comments:

Post a Comment