Thursday 23 August 2012

Knedelki serowe z truskawkami...

Zachcialo mi sie czegos dobrego...
Takiego letniego i swojskiego...
Ziemniaki, na typowe kopytka, czy knedle, miewam w domu rzadko - raczej makaronowi jestesmy. Z malym wyjatkiem piekarnikowych frytek od czasu do czasu. :)
I przypomial mi sie przepis na serowe knedelki... Tylko wyprawa po twarog dzielila mnie od pysznosci... A przy okazji zalapalismy sie jeszcze na jedne z ostatnich 'prawdziwych', pachnacych i soczystych truskawek. Przez reszte roku bedziemy skazani na supermarketowe wynalazki z Hiszpanii i Maroka...
:):):)))))))))))



Znakomity i przepyszny przepis od Wiosenki, ktora zaproponowala wersje z jagodami.
Składniki:
(na mniej wiecej 14-15 sztuk)
  • 250 g białego mielonego sera - ja mialam bardzo tlusty ser, ktory po prostu rozgniotlam widelcem na gladka mase
  • 1 jajko
  • szklanka mąki pszennej (  w zależności od wilgotności sera może być potrzeba trochę więcej mąki)
  • szczypta soli
  • 15 niewielkich truskawek, moczonych w ostatniej chwili, przed wlozeniem w ciasto w odrobinie drobnego cukru
Do miski włożyć ser, jajko, mąkę, sól,  i zagnieść gładkie ciasto. Ciasto podzielić na równe części. Z każdej uformować kulkę, rozpłaszczyć na placuszek,  na środku ułożyć łyzkę jagód, zlepić w kulkę. Kłaść na desce  lub blacie posypanym  mąką. Knedle wrzucać do osolonego wrzątku i gotować ok. 8 minut od wypłynięcia. Podawać polane masłem z bułką tartą i posypane cukrem, albo ze śmietaną.
A ja przygotowalam na palniku obok nieprzywierajaca patelnie z rozgrzanym maslem, na ktore wrzucalam delikatnie bardzo dobrze odcedzone knedliki i czekalam, az lekko sie zrumienia. Potem tylko cukier puder na wierzch i gotowe!

No comments:

Post a Comment