Friday 2 August 2019

Bananowa babeczka na szybko. Z mikrofali...


Z mikrofalowymi, kubełkowymi ciastkami różnie bywa. Czasami wychodzi cudo, czasami nie za bardzo... 
:)
Z dzisiajszego eksperymentu byłam bardzo zadowolona! Wyszły puchate, wilgotne i mięciutkie babeczki, które bez najmniejszego oporu dały się przerzucić na talerzyk - jakby ktoś bardzo chciał. Czekolada pasowała idealnie, ale podejrzewam, że rodzynki/sułtanki, czy trochę kokosu, albo posiekanych orzechów wpasowałoby się w klimat równie dobrze. I jeszcze ostrzeżenie - proszek do pieczenia jest wyczuwalny, więc nie dla tych, którzy nie lubia tego charakterystycznego posmaku.    

Przepis z bloga Czarna Wisienka.


Składniki:

(na 2 niewielkie)

1 jajko

1 banan, mocno dojrzały
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka płatków owsianych
2 łyżki mąki
2 łyżki mleka (opcjonalnie, ja nie dałam - ciasto było idealne bez dodatkowego płynu)

opcjonalne: czubata łyżka kropelek z  pół-słodkiej czekolady


Banana rozgnieć i połacz z rozbełtanym jajkiem. Dodaj resztę składników i bardzo dokładnie wymieszaj. Przelej po połowie do 2 filiżanek/kubków/kokilek* i 'piecz' w mikrofali przez około 2 minuty (zależy od mocy, trzeba sprawdzac!). Najlepiej zużyć od razu, po przestudzeniu tylko. 


* wybrane naczynie powinno mieć około 250ml pojemności, tak, by zawartość nie wykipiała na zewnatrz.



2 comments:

  1. Świetny pomysł Kasiu! Jak następnym razem zapomnę o bananach które kupiłam i nie będę miała na nie pomysłu to na pewno wykonam ten przepyszny deser.

    ReplyDelete
  2. ja nadal nie zrobiłam poprzedniej wersji ;) a tu nowe pysznosci

    ReplyDelete