Saturday 29 January 2022

Błyskawiczny sernik z kokosową bezą...


Przepis z bloga Kuchcikownia.

Składniki:
(duża blaszka, okolice 35/25cm)

masa serowa
  • 1 kg mielonego sera z wiaderka
  • 2 szklanki mleka*
  • 2 budynie śmietankowe lub waniliowe
  • 2 jajka
  • 4 żółtka
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 szklanka cukru
beza
  • 4 białka
  • 4 łyżki cukru
  • 4 łyżki kokosu

Rozgrzej piekarnik do 180stC. Przygotuj wybraną blaszkę - moja była wyłożona papierem do pieczenia: jest łatwo wyjąć wystudzone ciasto na tacę, ale też zaczyna namakać i rwać się przy przechowywaniu

W dużej misce zmiksuj wszystkie składniki. Przelej masę do przygotowanej foremki i piecz 30 minut.
Ubij mikserem białka na sztywną masę. Wsypuj po łyżce cukru i dobrze miksuj po każdym dodatku. Na koniec wmieszaj kokos.

Wyjmij sernik z piekarnika i rozsmaruj przygotowaną masę bezową. Piecz kolejnych 30 minut.
Gotowy sernik zostaw do ostudzenia w blaszce, a następnie ewentualnie wyjmij na tacę (łatwiej kroić na porcje) i schłódź w lodówce.


* Wydawało mi się, że 2 szklanki, to zdecydowanie dużo za dużo mleka. I nawet się przestraszyłam, kiedy wlałam wszystkie składniki i otrzymałam bardzo, ale to bardzo rzadką masę. Koniec końców okazało się, że ciasto jak najbardziej się udało i było bardzo przyjemnie budyniowo-waniliowe i delikatne.

No comments:

Post a Comment