Monday 30 November 2015

Pulpeciki z kurczaka. Z lekką, włoską nutą...

Kupiłam sobie niedawno bardzo madry kuchenny aparat. Taki, co to i mięso zmieli, i ziemniaki zetrze na placki, a i przy sałatce pomoże... Zastanawiałam się wieki całe, bo zawsze mam zakodowane pytanie 'A gdzie ja tego grata będę trzymać?'. Tyle tylko, że widywałam tu i tam bardzo apetyczne wpisy z użyciem mielonego mięsa drobiowego. Klopsiki, pulpety, burgery, sosy... I co tam jeszcze. A ja niestety takiego rarytasu u lokalnego rzeźnika nie kupię... A maszyna do mielenia mięsa w zaprzyjaźnionej restauracji ma pojemność komercyjna i moje domowe ilości po prostu połknie... Nie było wyboru! Po prostu...
:) 
To teraz o dzisiejszych pulpetach. Oryginalnie przeznaczone, jako nadzienie do kanapek, u nas sprawdziły się znakomicie na obiad. Zjedliśmy ze smakiem z dodatkiem ugotowanej fasolki szparagowej i papryki duszonej z cebula i cukinia. Ale myślę, że byłyby super na przykład z ryżem i sosem pomidorowym, albo z ziemniakami purée. Albo oczywiście zawinięte w wielka bułkę, polane majonezem i może w parze z sałata, ogórkiem i pomidorami... Nie miałam z czym poeksperymentowacć prawdeę powiedziawszy, bo pulpeciki pachniały tak cudnie, że dzieci niemal siedziały na podłodze wpatrujac się w okienko piekarnika... I nie muszę dodawać, że jednorazowa porcja zniknęł bardzo szybko...

Inspirowałam się przepisem ze strony Mom On Timeout.
Składniki:
(na okolice 35 sztuk)
  • 1kg mielonego mięsa z kurczaka
  • 3 łyżki pasty z suszonych pomidorów (u mnie taka - klik)
  • 3 ząbki czosnku, startego na miazgę (klik), lub ewentualnie zgniecionego w prasce
  • 2 jajka
  • 1 szklanka bułki tartej
  • niepełna szklanka startego drobniutko Parmezanu (klik)
  • szczypta suszonego oregano
  • sól i pieprz, do smaku
dodatkowo
  • 2 blaszki wyłożone pergaminem do pieczenia
  1. Rozgrzej piekarnik do 200stC (u mnie: 180stC + termoobieg było idealne).
  2. W sporej misce wymieszaj wszystkie składniki, na gładka masę. Zostaw na 15-20min, a następnie formuj niewielkie kulki (około 3-4cm średnicy) i układaj na blaszkach. 
  3. Piecz przez 20min (zależy od mocy piekarnika i dobrze jest zaczać sprawdzać wcześniej). Podawaj od razu, gorace, z sałatka, z ryżem, lub w bułce.

No comments:

Post a Comment