Saturday 21 November 2015

Jesienna potrawka z kurczakiem, papryką i pieczarkami...

Bo co smakuje lepiej w jesienny, szary i deszczowy wieczór, niż miseczka goracej, gęstej potrawki, w kremowym, ostrawym sosie...
:)
Inspiracja z bloga Kulinarna Ja


Składniki:
(na 3-4 porcje)
  • 2 pojedyncze filety z kurczaka 
  • 1 czerwona cebula
  • 1 czerwona papryka
  • 300g pieczarek 
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 2 łyżeczki mielonej papryki
  • 2 łyżki oleju
  • 250 ml bulionu (drobiowego lub warzywnego)
  • 3 łyżki octu balsamicznego 
  • 4 łyżki śmietanki kremówki
  • płaska łyżka skrobi kukurydzianej (opcjonalnie) 
  • sól, świeżo mielony pieprz
  • ugotowany ryż do podania
  1. Mięso umyj, osusz i pokrój w cienkie paseczki. Cebulę i z paprykę oczyść i pokrój w kosteczkę. Pieczarki pokrój w plasterki. 
  2. Na sporej patelni rozgrzej olej, dodaj cebulę i smaż do zeszklenia. Dodaj przeciśnięty czosnek i mieloną paprykę, a po minucie paprykę i pieczarki.
  3. Gdy pieczarki zaczna puszczać wodę (około 5 minut) wlej ocet, a gdy odparuje - bulion i paski kurczaka.Gotuj na małym ogniu przez około 10 minut, sprawdzajac, czy kurczak jest już gotowy. 
  4. Całość wymieszaj ze śmietanką, dopraw solą i pieprzem wg uznania. Mnie sos wydał się za rzadki, dlatego rozrobiłam płaska łyżkę skrobi kukurydzianej z sosem, wlałam do patelni i gotowałam jeszcze 2-3 minuty.  

No comments:

Post a Comment