Sunday 28 April 2024

Warzywna zupa-krem z soczewicą...


Przepis ze strony supermarketu Morrisons.

Składniki:
(na jakieś 4 porcje)

1 łyżka oleju
1 cebula, obrana i posiekana z grubsza
1 marchewka, obrana i posiekana
1 ząbek czosnku, posiekany
1 gałązka selera, posiekana
1 łyżeczka płatków chilli (ja dałam 1/2 i było w sam raz, ale de gustibus...)
1 łyżka proszku curry (u mnie łagodne)
100g czerwonej soczewicy
400g puszka siekanych pomidorów
300ml wywaru z kurczaka, albo warzywnego (to było zdecydowanie za mało, ja dałam około 600ml)
 
opcjonalnie: świeża posiekana kolendra i olej chilli do podania
  1. Rozgrzej olej w średnim garnku i smaż warzywa (marchewka, seler, czosnek i cebula) na niewielkim ogniu przez 10 minut, do miękkości.
  2.  Wmieszaj chilli, curry, pomidory, wywar i soczewicę. Dopraw dobrze do smaku (sól, biały pieprz, malutka szczypta cukru). Przykryj i gotuj na wolnym ogniu przez około 20 minut, lub do miękkości soczewicy. 
  3. Zmiksuj na gładki krem. Podawaj z kawałkiem dobrego chleba, serowym tostem, ewentualnie pokropione olejem chilli i posypane kolendrą.

No comments:

Post a Comment