Sunday 13 May 2018

Cookies czekoladowe...


Miały być 'chewy', czyli miękkie i żujace. Moje wyszły raczej mocno chrupkie... I nie jest to w żadnym wypadku wina przepisu, ale raczej generalnej ilości rzeczy do codziennego ogarnięcie: ciacha były w piekarniku, alarm zadziałał, jak powinien, a ja zagadałam się z Małżem-Szanownym i zostawiłam je przypadkowo na kilka kolejnych minut. Prawdę powiedziawszy nic szczególnie złego się nie stało - dzieckom smakowały niesamowicie i cała partia zniknęła w przeciagu popołudnia... 

Chewy chocolate chip cookies ze strony Netmums.

Składniki:

(na 15 sztuk)

100g miękkiego masła
100g miałkiego, brazowego cukru
1 łyżka golden syrup
150g maki z proszkiem do pieczenia (self-raising)
1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego (opcjonalnie)
50g kropelek z czekolady - u mnie mleczna, ale ciemna też zadziała

  1. Rozgrzej piekarnik do 170stC. Przygotuj blaszkę wyłożona papierem do pieczenia.
  2. Ubij mikserem masło, cukier i golden syrup - powinna powstać kremowa, jasna masa.
  3. Wmieszaj makę, wanilię i czekoladę. Ewentualnie zostaw w lodówce na godzinę - jeśli ciasto wydaje się za miękkie.
  4. Rozdziel ciasto na 15 części i zroluj je w rękach tak, by powstały kulki (mnie wyszło dokładnie 12 formowanych moja ulubiona łyżka). Gotowe układaj, bez spłaszczania i zachowujac odstępy, na przygotowanej blaszce.
  5. Piecz przez około 10 minut, lub do jasno-złotego koloru.
  6. Zostaw na kilka minut do przestudzenia, a następnie wyjmij na kratkę i ostudź całkowicie.

ALBO:
  • zrób kulki z surowego ciasta, zamroź i przełóż do pojemnika, lub torebki foliowej; kiedy masz ochotę na świeżo upieczone ciasteczka wrzuć je do nagrzanego piekarnika, postępujac jak powyżej, ale dodajac 1 minutę do czasu pieczenia;
  • zastap 2 łyżki maki kakao - powstana ciasteczka podwójnie czekoladowe;
  • wersja wegańska - użyj bezmlecznej margaryny i czekolady;
  • dla urozmaicenia dodaj posiekanej ciemnej czekolady, albo cukiereczków w rodzaju Lentilek.




1 comment: