Thursday 13 May 2021

Ciasto z letnimi owocami i białą czekoladą (Summer Fruit Muffin Loaf)...


Szybkie, łatwe i z dostępnych składników - bardzo nam smakowało. Kiedy robiłam je pierwszy raz postępowałam dokładnie zgodnie z oryginalnymi instrukcjami - gotowe ciasto było odrobinę za mokre w środku, co podejrzewam było zasługą sporej ilości wmieszanej czekolady. Kolejnym razem posypałam tylko wierzch 50g posiekanej czekolady i to był strzał w 10 - ciasto pięknie wyrosło, ale też zachowało charakterystyczną słodycz. 
Robiłam też bardzo udaną wersję z marakuja - zamiast owoców wystarczy wmieszać około 4 łyżek miąższu (glut, sok i pestki - wszystko wyskrobane z purpurowej łupinki). Eksperyment miał za zadanie zagospodarowanie owców, które ostatnimi czasy dostarcza nam w szale ulubiony Oddbox... :) 

Przepis z książki 'The Abel & Cole. Veg Box Companion.'

Składniki:
(na 1 bochenek - foremka okolice 10/20cm)

50g niesolonego masła
175g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soli
100g drobnego cukru
1 jajko
120ml mleka
125g letnich owoców (u mnie: lekko rozmrożona na papierowym ręczniku mieszanka 'Summer Fruits' Lidla - jeżyny, borówki, maliny i czarna porzeczka)
100g białej czekolady - posiekanej tabliczki, albo gotowych groszków do pieczenia


Rozgrzej piekarnik do 180stC. Przygotuj wybraną foremkę - wyłóż papierem do pieczenia.

Stop masło (w mikrofali, albo w garnuszku) i odstaw do przestudzenia.

W misce wymieszaj mąkę, proszek do pieczenia, sól i cukier. 

Roztrzep jajko, z mlekiem i masłem. Szybko i delikatnie wmieszaj do mieszanki suchych składników - nie mieszaj za długo, jak przy muffinach.

Delikatnie wmieszaj większość owoców i czekolady - zostaw trochę na wierzch. Przelej do blaszki, posyp resztą owoców i czekolady i piecz około 40 minut. Przestudź w foremce, wyjmij na kratkę i zostaw do całkowitego ostudzenia.  

No comments:

Post a Comment