Monday 4 January 2016

Kopertki makowe...



Czyli znakomity sposób na wykorzystanie resztkowej, poświatecznej masy makowej... Ja miałam napoczęta 850g puszkę - 350g poszło do torta, a reszta? Czekał sobie, jak wyrzut kulinarnego sumienia, na natchnienie i wenę twórcza..
:)
Przepis, lekko zmodyfikowany, na podstawie bloga Domowy Smak Jedzenia, oraz Moje wypieki.
Składniki:
(na 12 sztuk - małych)
  • płat ciasta francuskiego, już rozwałkowanego - moje ma 34/24cm, dlatego idealnie daje się pokroić na 12 kwadratów 8-8.5cm
  • 200-250g masy makowej
  • 12 łyżeczek dżemu (wiśniowego, żurawinowego, a u mnie - jagodowego)
  • 12 wiśni kandyzowanych
  1. Rozgrzej piekarnik do 200stC. Wyjmij ciasto francuskie z lodówki i zostaw na 30-40min, by nabrało temperatury temperatury pokojowej (nie skurczy się podczas pieczenia). 
  2. Pokrój na na 12 kwadratów. Na środek każdego wyciętego kawałka nałóż po 1 czubatej łyżecze masy makowej i po 1 łyżeczce dżemu. Łacz przeciwległe rogi ciastek i sklejaj na środku, następnie przyklej po 1 wisience. 
  3. Ciastka przełóż na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Piecz przez około 20-25min. lub do zarumienienia. Zostaw na kratce do przestudzenia, a przed podaniem oprósz cukrem pudrem.

No comments:

Post a Comment