Tuesday 21 June 2011

Soupe au pistou...

...ktora zaproponowal Antony Worrall Thompson w 'S Magazine' (dodatku do 'Sunday Express') z 22 maja 2011r.
I tylko moja uwaga: nie mam pojecia, jakiej wielkosci warzyw uzywal pan Thompson, ale ja staralam sie wybrac w moim lokalnym supermarkecie te najbardziej srednie. I juz po wrzuceniu do garnka pierwszej partii wiedzialam, ze jestem w klopotach... Bo calosc na pewno sie nie zmiesci! Tak, czy siak - zostaly mi warzywa i puszka fasolki, czym sie specjalnie nie zmartwilam, bo jedno i drugie bardzo lubie i wykorzystam! :)
Ach, i opuscilam pistou... Zupa byla przeznaczona dla mnie i dzieci na dwa dni, wiec nie bylo potrzeby dodatkowego jej uatrakcyjniania.

Skladniki:
(spokojnie na 4 porcje)
  • 2 lyzki oliwy
  • 1 duza cebula, posiekana
  • 2 pory, umyte i posiekane
  • 4 nowe ziemniaczki, pokrojone w kostke
  • 2 marchewki, obrane i pokrojone na cienkie plasterki
  • 3 listki laurowe
  • 1 galazka selera, pokrojona na cienkie plasterki
  • 1.3 litra wywaru warzywnego
  • 1 x 400g puszka siekanych pomidorow
  • 2 lyzeczki puree pomidorowego
  • 2 cukinie, pokrojone na grube plastry - u mnie: tylko jedna
  • 85g cienkiej fasolki szparagowej, pokrojonej na 1cm kawalki
  • 55g mrozonego groszku
  • 1 x 400g puszka fasolki cannelini, wyplukana - nie dalam, nie zmiescila sie :)
  • 1 x 400g puszka fasolki flageolet, wyplukana
  • sól i pieprz
pistou:
  • 4 zabki czosnku
  • 40g startego Parmezanu
  • 14 listków bazylii


  • W duzym garnku rozgrzej polowe oliwy, dodaj cebule i pory i smaz na srednim ogniu przez okolo 8min. Dodaj ziemniaki, marchewki, listki laurowe, selera, wywar, pomidory i puree, zagotuj, zmniejsz ogien i gotuj przez 20min. 
  • Dodaj cukinie, fasolke szparagowa, groszek i fasolke z puszki, gotuj kolejnych 5min. Dopraw do smaku.
  • W miedzyczasie w mozdzierzu lub malym malakserze wymieszaj czosnek, Parmezan i bazylie z pozostala oliwa, i ewentualnie odrobina wody. Przed podaniem na kazdy talerz zupy nakladaj kleksa pistou.

No comments:

Post a Comment