Sunday 26 June 2011

Kokosowo - orzechowe crumble z rabarbarem i malinami...


Przepis od Joli z bloga www.smakmojegodomu.blox.pl 
A moje bardzo minimalne zmiany podaje w nawiasach.
Składniki:
  • 300 g rabarbaru (u mnie: nieco mniej, okolo 200g)
  • 150 g malin (u mnie: nieco wiecej, bo 225g opakowanie)
  • 50 g cukru trzcinowego (u mnie: jasny muscovado)
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
Składniki kruszonki:
  • 70 g mąki pszennej razowej (u mnie: biala)
  • 70 g wiórków koksowych (u mnie: 50/50 z posiekanymi orzechami wloskimi)
  • 4 łyżki oliwy (tu oszukiwalam: mam swietna i pyszna oliwe z Palestyny i szkoda mi jej do gotowania - dalam olej)
  • 30 g cukru trzcinowego (znowu: jasny muscovado)
Rabarbar umyć i pokroić na małe kawałki (jeżeli mamy grube łodygi warto je przekroić wzdłuż). Maliny opłukać (w przypadku świeżych). Rabarbar i maliny wymieszać, dodać cukier i mąkę ziemniaczaną i ponownie wymieszać. Wyłożyć na dno naczynek do zapiekania (u mnie jedno większe - 19cm srednicy i 9cm wysokosci). Przygotować kruszonkę: mąkę, wiórki i cukier wymieszać. Dodać oliwę i ponownie wymieszać. Kruszonkę wyłożyć na owoce. Piec 20 minut w 200 stopniach (pilnować, żeby kruszonka się nie przypaliła). 
(U mnie pieczenie trwalo duzo dluzej. Moze to wina piekarnika? Moze naczynia? A moze wielkosci kawalkow rabarbaru? W kazdym razie 20min bylo za malo - przykrylam naczynie folia i wstawilam na kolejnych 20min, a potem, juz bez folii na jeszcze 10min (do zarumienionej kruszonki)).    


No comments:

Post a Comment