Wednesday 1 September 2010

Ciasteczka kokosowo-cytrynowe...

Wyszlo mi okolo 25 ciasteczek, z czego okolo 20 zjadly dzieci:). Nastepnym razem chyba popracuje nad iloscia cukru, bo byly troszke malo slodkie. Co nie znaczy, ze nie pyszne!


Ciasteczka Kokosowo-Cytrynowe
Przepis pochodzi stad: 
www.kuchennie.wordpress.com
-50g miekkiego masla;
-1 jajko;
-1/4 szklanki cukru;
-skorka starta z 1 cytryny - u mnie: lyzeczka olejku;
-3/4 szklanki maki pelnoziarnistej - u mnie: zwykla, biala;
-1 lyzeczka proszku do pieczenia;
-szczypta soli;
-1/2 szklanki wiorkow kokosowych + garsc do obtoczenia;
Wymieszaj w misce maslo, cukier, jajko i skorke z cytryny-ja mikserem. W drugiej misce wymieszaj make, proszek i sol. Dodaj suche skladniki do mokrych i wymieszaj wszystko dokladnie. Dodaj wiorki kokosowe. Zrob z ciasta kulke, owin folia i wloz do lodowki na okolo 30min., zeby ciasto bylo twardsze i dawalo sie formowac. Rozgrzej piekarnik do 150stC. Wyloz blache papierem do pieczenia. Rob z ciasta male kulki wielkosci wisienek (u mnie wieksze, raczej orzecha wloskiego). Obtaczaj je w wiorkach i ukladaj na blasze. Piecz okolo 18min. Zostaw odstepy pomiedzy ciasteczkami - rosna i 'splaszczaja sie'. 


OK. Ale co robia dzieci? Sa zajete:


No comments:

Post a Comment