Monday 4 October 2010

Drożdżówki z dżemem...

 

Przepis pochodzi ze strony www.2smaki.pl . Oryginalnie jest zatytulowany: 'Drożdżówki z twarożkiem, malinami i jagodami', wiec tam mozna zobaczyc ten wypiek w pelnej krasie i gali serka i malin. U mnie skromniutko - tylko z dżemem. Niestety, czegos slodkiego zachcialo mi sie poznym popoludniem i zadna sila na niebie i ziemi nie wygnalaby mnie w tlum, po zakup brakujacych skladnikow.

Drożdżówki z Dżemem:
Ciasto(na 12-16 bułeczek): -80 g cukru;
-łyżeczka soli (dałam pół łyżeczki);
-70 g miękkiego masła;
-1 duże jajko;
-450 g mąki pszennej;
-2 łyżeczki suchych drożdży (8 g) lub 16 g świeżych - dalam 7g saszetke, bo tylko to mialam;
-1 i 1/8 szkl mleka lub maślanki, w temperaturze pokojowej (dałam niepełną szklankę);
Nadzienie-kilka lyzek dżemu truskawkowego.
Wszystkie składniki ciasta połącz i wyrób miękkie, elastyczne ciasto. Może być trochę klejące. Oprósz mąką, włóż do miski, przykryj czystą ściereczką i poczekaj aż ciasto podwoi objętość. Chwilę wyrabiaj ciasto. Podsypując mąką rozwałkuj je na placek o wymiarach 30 x 35 cm. Posmaruj placek dżemem  i zwiń jak roladę. Pokrój na 12-16 plastrów i układaj przekrojoną stroną do dołu, na blasze wyłożonej papierem do wypieków. Odstaw w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na około godzinę. Piecz w 190°C przez 20-30 minut.


No comments:

Post a Comment