Friday 29 October 2010

Francuskie pierogi z grzybami i ... tyle!



Kolejna propozycja do akcji 'Pierogarnia'. Wyszly przepyszne i nawet nie wiem, jak wytrzymuja do nastepnego dnia, bo nie mialo co wytrzymywac... Tylko jedna uwaga: przy serku kozim chyba latwiej, wygodniej i lepiej jest zostawic pokrojony na plastry ser i wkladac po kawalku w miare lepienia pierogow.



Francuskie pierogi z grzybami i szynką                                           


Przepis z czasopisma "Moje Gotowanie", wrzesień 2010
                                          
Składniki (na okolo 15 sztuk):
  • 450 g ciasta francuskiego - zuzylam caly blok 500g 
  • 200 g grzybów - o ''grzybach grzybach'', to ja moge pomarzyc!; uzylam 400g pieczarek
  • 100 g szynki wędzonej - ha! odpada!
  • 100 g serka śmietankowego - o, tu to ja mam wybor!; padlo na ''Somerset goats cheese'' (Thiss mild and creamy goats cheese is made at the award winning Lubborn Creamery in Somerset) :):):):):)
  • 2 jajka - opuscilam
  • 1 cebula 
  • 2-3 łyżki natki szczypiorku, pietruszki i bazylii - tez opuscilam
  • sól i pieprz
  • oliwa
  • I dodatek ode mnie - 6 pokrojonych drobno czarnych oliwek z wody - oliwki i serek kozi, to zawsze wygrana sprawa! 
Grzyby Pieczarki oczyścić i pokroić. Cebulę drobno posiekać, szynkę pokroić w paski. Cebulę zeszklić na oliwie, dodać grzyby i szynkę, przesmażyć. Przyprawić solą, pieprzem. Przestudzić, dodać serek, świeże zioła, wymieszać i ewentualnie przyprawić.
Z ciasta wycinać kwadraty o bokach 7x7 cm, na każdym ułożyć po łyżce farszu i zlepić brzegi. Posmarować rozmąconymi jajkami i piec 15 minut w temperaturze 200ºC. Z podanych proporcji mnie wyszlo 15 pierogow.

No comments:

Post a Comment