Wednesday 25 August 2010

Ciasto cytrynowe wg Tany Ramsay...

W nawiasach podaje ilosci, ktorych uzylam robiac ciasto dla siebie. Oryginalnie przeznaczone jest ono na foremke na 1kg bochenek, a z doswiadczenia wiem, ze u mnie tyle w ciagu jednego dnia nie schodzi. A nastepnego dnia to juz nie to samo... Dlatego polowa, na 0.5kg foremke, jest w sam raz!

Ach, i jeszcze jedno. ''Lemon drizzle cake' wg Tany Ramsay jest jednym z najwyzej, i najlepiej, ocenianych ciast na stronie BBC. Ale, jak ktos zauwazyl slusznie w komentarzach, trudno jest za ten wyczyn kulinarny winic dokladnie zone slynnego kucharza. Proporcje na tzw. 'pound cake' byly znane od lat i lat! Nazwa pochodzi od ilosci uzywanych skladnikow, gdzie 'pound' to okolo 450g. Jasne i proste!




Ciasto cytrynowe wg Tany Ramsay
 
(przepis z www.bbcgoodfood.com: 'Lemon drizzle cake')

-225g (113g) niesolonego masla;
-225g (113g) drobnego cukru;
-4 jajka (2 jajka);
-drobniutko otarta skorka z 1 cytryny - ja: dwie lyzeczki olejku cytrynowego (lemon flavouring);
-225g (113g) maki z proszkiem do pieczenia

-na lukier: sok z cytryny (ja: z butelki) i cukier puder + odrobina zoltego barwnika do jedzenia (mam i chce zuzyc:))
Rozgrzac piekarnik do 180stC (160stC - z termoobiegiem). Utrzec maslo i cukier, az beda biale i kremowe, dodac jajka, po jednym, powoli mieszajac - jesli masa zaczyna sie robic glutowata dodac lyzke maki. Przesiac make i dodac starta cytryne, wymieszac, az skladniki beda polaczone. Wylozyc foremke na bochenek 1kg (u mnie 0.5kg) - 8/21cm papierem do pieczenia, potem wlac i wyrownac ciasto. Piec okolo 45-50min (u mnie okolo 35-40min), az patyczek wetkniety w srodek ciasta wychodzi czysty i suchy. Kiedy ciasto stygnie w foremce wymieszaj cukier puder z sokiem z cytryny, ponakluwaj cieple ciasto patyczkiem i polej lukrem. Zostaw do wystygniecia.


No comments:

Post a Comment