Sunday 12 June 2011

Zupa buraczkowa z Yukonu... (Yukon beet soup)

Musze przyznac, ze kanadyjskie menu okazalo sie dla mnie wyzwaniem... Poszukiwalam czegos w miare dostepnego i prostego, a znajdowalam gulasze z losia, pieczone zeberka karibu i salatki z 'fiddleheads', ktore, jak twierdzi ciocia Wiki, sa bardzo mlodymi, takimi jeszcze zwinietymi listkami paproci... Paprotke mam w lazience. Ladna jest. Dorodna. Rosnie sobie spokojnie od roku. Czy chce ja przerobic na dodatek do obiadu? Nie! Dlatego w koncu, na szczescie, wynalazlam na stronie www.recipes4us.co.uk kilka w miare przystepnych przepisow, nie wymagajacych ode mnie mordowania zwierzat pociagowych Swietego Mikolaja, ani przeszukiwania runa lesnego w celu zieleniny obiadowej...


Skladniki:
(na 4-6 porcji)
  • 450g surowych buraczkow, obranych i pokrojonych w kostke
  • 350g ziemniakow, obranych i pokrojonych w kostke
  • 1 lyzka oliwy
  • 1 cebula, posiekana
  • 1 lyzeczka proszku curry - ja mam bardzo lagodna mieszanke
  • okolo 1 litra wywaru z kurczaka - dalam warzywny z proszku
  • 1 lyzka syropu klonowego
  • sól
do podania

  • kilka czubatych lyzek crème fraîche
  • drobniutko posiekany szczypiorek 
  1. Rozgrzej oliwe w duzym garnku, dodaj buraczki, ziemniaki, cebule i curry i smaz przez 10min, na srednim ogniu, mieszajac od czasu do czasu.
  2. Dolej wywar, syrop klonowy i odrobine soli. Wymieszaj dobrze i zagotuj, po czym zmniejsz ogien i gotuj na bardzo malym przez 30min, mieszajac od czasu do czasu.
  3. Przestudz lekko zupe, przelej do blendera i zmiksuj na gladko. (Ja zmiksowalam od razu blenderem recznym).
  4. Wlej zupe z powrotem do umytego garnka i zagrzej - nie gotuj. Podawaj udekorowana kleksem crème fraîche i swiezo posiekanym szczypiorkiem. 

No comments:

Post a Comment