Thursday 9 June 2011

Błyskawiczne ciasto z owocami...

Poszukiwalam co prawda przepisu na jakies szybkie i niewymagajace drozdzowki, ale za to takie, ktore pozwolilyby mi sie pozbyc nadmiaru rabarbaru - tak, tak, znowu sie rozpanoszyl na dnie lodowki! :) I przypomnialo mi sie to ciasto. Slowo-klucz do sukcesu, to oczywiscie: 'błyskawiczne'! :):):):)
 Przepis od Izy z bloga www.mniam-mniam.bloog.pl
Skladniki:
  • 125g masla
  • 125g cukru
  • 1 cukier waniliowy - u mnie: 3 lyzeczki cukru wanilinowego
  • szczypta soli
  • 3 jajka
  • 200g maki pszennej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki mleka
  • garść płatków migdałowych
  • dowolne owoce - u mnie: 250g oczyszczonego, osuszonego i pokrojonego na kawalki rabarbaru
Masło ucieramy z cukrem, cukrem waniliowym, szczyptą soli na gładką masę. Nastepnie wrzucamy po jednym jajku i dalej ucieramy. Na koniec stopniowo dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i mleko. Ciasto wylewamy do okragłej formy wysmarowanej tłuszczem, na wierzch układamy dowolne owoce, lekko je wciskajac. Wierzch  posypujemy płatkami migdałowymi. Pieczemy 45/180°C (u mnie: okolo 35min). Gdy ciasto troszkę przestygnie posypujemy cukrem pudrem.


No comments:

Post a Comment