Thursday 7 August 2014

Ruote z tuńczykiem i cukinią...


Poszukiwania pomyslow na tanie, szybkie i smaczne obiady trwaja u mnie zawsze. I najlepiej, zeby skladaly sie one z latwo dostepnych, przechowywanych w szafkach, lub w zamrazarce skladnikow. Dlatego, kiedy naprawde nie wiedzialam, co zrobic na obiad, przypomnial mi sie przepis Bill'a Granger'a, ktory znalazlam dawno temu w darmowym podgladzie do jego ksiazki 'Easy' - 'Zuchinni & Tuna Spaghetti'. Makaron mam w domu zawsze, zwykle w kilku ksztaltnych wersjach, to samo z tunczykiem... Pozostawalo tylko bardzo nieznacznie zmodyfikowac przepis Bill'a, ktory bardzo lubi zielenine, i to sporo, a ktorej zapasow ja nie posiadam. I o rodzaj makaronu, bo o ile moje dzieci spaghetti uwielbiaja, to ja sprzatanie upuszczonych kawalkow juz mniej...
Wpis jest czescia wspolnego gotowania pod znakiem cukinii. A za wspolne kucharzenie serdecznie dziekuje MirabelceBartoldzikowiGinMarcieShinju i Malwinnie.

Skladniki:
(na 2 porcje, lub 2 dzieci + 1 dorosla osoba)
  • 200g makaronu
  • 2 lyzki oliwy + odrobine do pokropienia
  • 2 niewielkie cukinie, pokojone obierakiem do warzyw na wstążki 
  • 2 zabki czosnku, zgniecione
  • 160g puszka tunczyka, najlepiej nie w oleju
  • odrobina soku z cytryny
  1. Ugotuj makaron w sporej ilosci osolonej wody, wedlug przepisu na opakowaniu.
  2. W miedzyczasie rozgrzej oliwe na patelni, wrzuc cukinie i smaz, mieszajac czesto (delikatnie!), na sporym ogniu, az bedzie lekko zlotawa. Wyjmij na talerz. Na te sama patelnie wrzuc zgnieciony w prasce czosnek i odrobine soku z cytryny. Mieszajac smaz kilka sekund, a nastepnie dodaj cukinie, odcedzonego tunczyka i odcedzony makaron. Delikatnie wymieszaj, pokrop dodatkowa oliwa i podawaj od razu.  

No comments:

Post a Comment