Thursday 22 March 2018

Odjechane, fioletowe muffinki. Z buraczkiem i czekoladą...



Przepis 'Funky beet muffins'.

Składniki:

(oryginalnie - 6 dużych, a u mnie - spokojnie 10 mniejszych)


  • 1 duże jajko
  • 50ml oleju (3 łyżki)
  • 30ml (2 łyżki) soku pomarańczowego, lub mleka
  • 100g ugotowanych buraczków, osuszonych kuchennym, papierowym ręcznikiem i startych na tarce
  • 100g mąki razowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 łyżki drobnego cukru do wypieków
  • 1 łyżeczka mixed spice, lub może odrobina przyprawy do piernika (nie próbowałam, ale wynik wydaje się podobny)

dodatkowo i opcjonalnie: garstka kropelek z mlecznej czekolady, jakieś 50g 


  1. Rozgrzej piekarnik do 180stC. Przygotuj blaszkę na muffinki i 6 dużych, albo 10 małych (jak na cupcakes) papilotek.
  2. W sporej misce roztrzep widelcem jajko, olej i sok, lub mleko, a następnie wmieszaj buraczki.
  3. W osobnej misce wymieszaj makę, proszek do pieczenia, cukier i mixed spice.
  4. Wlej mokra mieszankę do suchych składników, wymieszaj delikatnie, ale szybko, wsypujac w międzyczasie groszki czekoladowe.
  5. Rozdziel pomiędzy przygotowane papilotki - mnie wyszło idealnie 10 jednakowych sztuk, rozdzielonych łyżka do lodów. Piecz przez 15 minut (mniejsze), lub około 20-25 minut (większe). Wyjmij i zostaw do ostudzenia na kratce.

5 comments:

  1. Mniam od dawna chodzi za mną coś z buraków, albo z czerwonej fasoli. Dziś mam w planach muffinki marchewkowe.

    Serdecznie zapraszam w wolnej chwili na swojego bloga kulinarnego, ostatnimi czasy powstał domowy Kopiec Kreta - niebio w gębie! <3

    https://bitasmietanka.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Z buraczkami wypieki bardzo lubimy.
      Na temat fasoli na słodko nie mam zdania niestety...

      Delete
  2. fajne te muffinki ;) a mojej córce poducha w tle się spodobała ;):)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fajne.
      A poduchy zajeżyste! Namyślałam się jakieś pół sekundy, zanim kupiłam.
      :)

      Delete
  3. Bardzo przyjemne połączenie :) Koniecznie muszę wypróbować.

    ReplyDelete