Thursday 15 March 2018

Ciasteczka pełnoziarniste z czekoladą...


Podobnie, jak i muffiny Paddingtona, raczej dla wielbicieli gatunku - mąka pełnoziarnista ma raczej charakterystyczny smak (i zapach) i wypieki wykonane z jej udziałem mogą nie smakować dokładnie tak, jak znajome i sprawdzone, z mąki białej. 
U nas się sprawdziły, i owszem, ale moje dziecki są generalnie raczej mało wymyślające w kwestii tego, co jedzą - smakuje im raczej wszystko, chyba, że coś im nie smakuje...
:) 


Składniki: 
(pamiętaj, aby składniki były w temperaturze pokojowej):
  • 2 i 1/4 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1 płaska łyżeczka sody
  • szczypta soli
  • 200g miękkiego masła
  • 3/4 szklanki drobnego cukru do wypieków 
  • 2 jajka
  • 1/4 łyżeczki aromatu waniliowego
  • 150g groszków czekoladowych - oryginalnie z gorzkiej czekolady, a u mnie z mlecznej
  1. Rozgrzej piekarnik do 180stC (160stC z termoobiegiem). Przygotuj blaszkę do pieczenia wyłożona papierem do pieczenia.
  2. Mąkę wymieszaj z sodą i solą.
  3. Masło utrzyj z cukrem (około 3 minuty). Następnie dodawaj po jednym jajku, po każdym dodaniu ucierając przez chwilę mikserem, aż składniki się połączą.
  4. Dodaj wanilię, wymieszaj. Wsyp mąkę i dokładnie, krótko wymieszaj (powstanie gęsta masa). Wmieszaj czekoladę. 
  5. Z ciasta formuj w niewielkie kulki i układaj na blaszce, zachowując odstępy. [Ja użyłam mojej ulubionej miarki-łyżki do lodów i powstało dokładnie 21 idealnych ciach] Piecz przez 12-15 minut. Zostaw do przestudzenia przez kilka minut, a następnie przekładaj na kratkę. 
Przepis oryginalny z bloga Noble Pig. A zmieniony znaleziony na blogu Mała Cukierenka

No comments:

Post a Comment