Friday 15 April 2016

Owsiane kuleczki z mlekiem w proszku...

Mleko w proszku jest w Wielkiej Brytanii produktem nieco egzotycznym i lekko deficytowym. A co za tym idzie - kosztownym. Charakterystyczne, żółte puszki można znaleźć w sekcji międzynarodowych produktów, zwykle karaibsko-afrykańskich.
Ja zafundowałam sobie 400g opakowanie przy okazji robienia bloku waniliowego. Zużyłam wymagane 2 szklanki, a reszta stoi sobie spokojnie w lodówce i czeka na ciekawe inspiracje. Dlatego nie czekałam długo, kiedy na blogu Kulinarny Świat znalazłam sympatyczne, owsiane słodkości. Z bardzo podstawowych składników i super proste do zrobienia.  
Dziewczyny były zachwycone, kiedy zawołałam je do kuchni i zaprezentowałam talerz gotowej do rolowania, czekoladowej masy. Bo pachniało nieziemsko i towarzystwo raz po raz zagladało węszac pracowicie... 

Składniki:
(na około 40-50 sztuk, ale dużo zależy od wielkości)
  • 60g masła (1/3 kostki)
  • 5 łyżek cukru
  • 1/2 szklanki mleka
  • 3 łyżki kakao
  • 2 szklanki płatków owsianych
  • 4-5 łyżek mleka w proszku
  1. W garnku rozpuść masło z cukrem. Dodaj mleko i kakao, wymieszaj i zagotuj.
  2. Wsyp płatki owsiane i gotuj przez moment. Zestaw z ognia i dodaj mleko w proszku. Dokładnie wymieszaj - masa zgęstnieje.
  3. Wyjmij na talerz i zostaw do przestudzenia. Nastepnie roluj niewielkie kuleczki. Gotowe przechowuj w lodówce.

No comments:

Post a Comment