Wednesday 27 June 2012

Prawie jak swojska tarta bułeczka z masłem, tylko odrobine lepiej doprawiona... :)

Bezskutecznie walcze z potwornymi ilosciami czerstwego chleba... 'Dupki' z angielskiego, supermarketowego chleba sa malo jadalne. Niezbyt smaczne po prostu. Zawsze mi zostaja. Miele je do konsystencji okruchow i zamrazam, albo susze w piekarniku i uzywam, jako bulki tartej. Ale wciaz poszukuje sposobow na ich wykorzystanie...
Moje dzieci uwielbiaja brokuły. Ja tez nie pogardze. Przepis z BBC Good Food okazal sie wygrany!

Skladniki:
(na 4 porcje)
  • 500g brokuła, podzielonego na rozyczki
  • 2 lyzki oliwy
  • kawalek masla
  • 2 male zabki czosnku, posiekane drobniutko - dalam tylko jeden, bo balam sie, ze przy za bardzo wyczuwalnym czosnku dzieci odmowia wspolpracy, ale byl to zdecydowany bład, bo danie naprawde na dodatku czosnku zyskuje
  • 1 mala papryczka chilli, oczyszczona z pestek i posiekana drobniutko - dalam szczypte platkow suszonego chilli
  • 50g czerstwego bialego chleba, zmielonego do konsystencji okruchow
Ugotuj brokuła na parze - okolo 5min, lub do miekkosci. (Ja podpatrzylam sztuczke Jamiego O. i gotuje na parze ustawiajac metalowy durszlak z delikatnymi warzywami na garnku z gotujaca sie woda, po czym nakrywam calosc - durszlak i warzywa - kawalkiem folii aluminiowej.) W miedzyczasie rozgrzej oliwe i maslo na patelni, dodaj czosnek i chilli i smaz okolo 1min. Nastepnie dodaj okruchy chleba i smaz kolejnych 5min, az beda zlote i chrupiace. Dopraw brokuła do smaku, wyloz na talerz i posyp chlebem. Podawaj od razu.

No comments:

Post a Comment