Wednesday 10 February 2010

Amerykańskie ciasteczka - cookies...


W ciazy z moim synem ogladalam maniacko wszelkie odcinki 'Przyjaciol'. W pierwszej serii kilkakrotnie pojawia sie motyw jedzenia... surowego ciasta do ciasteczek! Monica chodzi dookola kuchni z miska i wyjada lyzka czekoladowa paciaje... Bardzo mnie to fascynowalo. Bo co to za przyjemnosc? Ale coz - de gustibus. 
Potem bylam w ciazy z moja corka. 'Na dziewczynke', jak wiadomo powszechnie :), jada sie slodkie. Ja zarlam ciasteczka z Millie's: www.milliescookies.com  Ha, bagatela - funt za sztuke! Chyba, ze wybiera sie jakas wieksza ilosc, to wtedy jest taniej. Ja wieksze ilosci i owszem wybieralam (mniejsze na dlugo nie starczaly), ale i tak szukalam jakiejs metody domowej. I co sie okazalo? Ze te ciacha, to jest 'najlatwiejsze ciasto w swiecie'! A surowizna pachnie i smakuje taaak dobrze, ze jest bardzo trudno powstrzymac sie od wyjadania lycha.
Przepis pochodzi z www.bbcgoodfood.com



AMERYKANSKIE CIASTECZKA

  • 200g niesolonego masla w temperaturze pokojowej (ja daje margaryne);
  • 85g cukru 'jasnego muscovado';
  • 85g cukru drobnego, zlotego (ja daje 150g cukru, ktory akurat mam - dzisiaj 'dark muscovado' + bialy drobny);
  • 1 jajko;
  • 225g maki z proszkiem do pieczenia ( przepis)
  • 50g ciemniej czekolady (50-70% kakao), posiekanej;
  • 50g bialej czekolady, posiekanej;
  • 85g cukrzonych wisienek, posiekanych;
    Ja dalam okolo 60-70g bialej czekolady i garsc posiekanych, miekkich, suszonych moreli, bo akurat to mialam i chcialam zuzyc.

    • Rozgrzej piekarnik do 190stC. Ubij razem maslo, cukry i jajko na gladka, puszysta mase, potem wmieszaj make, czekolady, wisienki i 1/2 lyzeczki soli. Nakladaj lyzka kleksy na blaszke nieprzywierajaca lub wylozona papierem do pieczenia - powinno wyjsc okolo 20. Upewnij sie, ze sa dosc daleko od siebie - bardzo rosna w pieczeniu! Surowe ciasto mozna mrozic.
    • Piecz przez 12-14min, az ciasteczka sa zlote, ale wciaz dosc miekkie i jasne w srodku. Przy pieczeniu zamrozonych daj im kilka minut ekstra. Zostaw do schlodzenia na blaszkach przez okolo 5min, potem przenies na kratke (BARDZO delikatnie) i zostaw do calkowitego wystygniecia.




No comments:

Post a Comment