Thursday 24 September 2009

Kapuściano mi...

Dosc czaso- i pracochlonne - nie ma sie co oszukiwac! Nalesniki, farsz, zawijanie, smazenie.... I pol dnia z glowy! Ale, ze moj malzonek jest akurat w domu, udalo mi sie zrobic porcje.

KROKIETY Z KAPUSTA I PIECZARKAMI
Ciasto na nalesniki:
- 3 szklanki maki;
1,5 szklanki wody;
1,5 szklanki mleka;
1-2 jajka (dalam 1 cale i 2 bialka - zostaly po paczkach:);4 lyzki oleju;
szczypta soli;
Skladniki ciasta mieszamy, robiac ladna, gladka mase, a potem odstawiamy na przynajmniej pol godziny. Smazymy nalesniki - ja lubie na nieprzywierajacej patelni.

Farsz:
0,5kg woreczek kapusty kiszonej (ja nie siekam jej dodatkowo i nie plucze, bo lubie bardzo kwasna);
250g opakowanie pieczarek;
duza, posiekana cebula;
2 lyzki oleju;
Kapuste wrzucamy do garnka i zalewamy woda. Gotujemy do miekkosci, odcedzamy. Cebyle smazymy na duzej patelni na oleju. Dorzucamy pieczarki - ja daje starte na duzych oczkach tarki. Podsmazamy mase kilka minut. Wrzucamy kapuste do pieczarek, dobrze mieszamy. 
Nakladamy okolo 2 lyzki farszu na nalesnik i zwijamy tak, jak lubimy. Ja daje farsz wzdluz srodka, potem skladam do srodka brzegi i zwijam w rulonik. Kazdego krokieta moczymy w roztrzepanym jajku i obtaczamy w bulce tartej. Smazymy na glebokim, goracym oleju, do czasu az krokiety sa zlote ze wszystkich stron.
Wyszlo mi 14 krokietow i dodatkowo 4 nalesniki na kolacje dla chlopakow.

A do tego salatka Coleslaw:

cwiartka kapusty Savoy tj. tej 'bufrowanej' (ale moze byc kazda inna), pokrojonej w kwadraciki;
-marchewka, starta na tarce o duzych oczkach;
kawalek cebuli, pokrojonej w piorka;4 lyzki majonezu;
1 lyzka creme frache;sol (nie za duzo) i pieprz do smaku;
opcjonalnie: 
jablko, starte na duzych oczkach, 2-3 zielone cebulki w plasterkach (zamiast cebuli);

Skladniki mieszamy razem i doprawiamy do smaku. UWAGA - bardzo latwo jest te salatke przesolic, wiec lepiej uzyc mniej soli, bo, jak mawiaja kucharze: 'latwo wlozyc, trudno wyjac'.


No comments:

Post a Comment