Sunday 17 January 2016

Gnocchi z serka ricotta... Najprostsze!

Najprostsza opcja. Taka dla super-leniwych. Bo wystarczy wymieszać wszystkie składniki w misce, zagnieść ciasto i gotować! Wychodza delikatne, mięciutkie kluseczki i nie trzeba się zastanawiać nad wykorzystaniem nadprogramowych białek, jak w tym przepisie
Ja swoje zamroziłam. Jeszcze surowe. Miałam do wykorzystania dwa opakowania ricotta i inne plany obiadowe. Po kilku tygodniach wena twórcza mnie opuściła i wyjęłam gotowca z zamrażarki. Tyle tylko, że kluchy dodały mi kilka siwych włosów, jako dodatkowy, a niespodziewany bonus - po wrzuceniu do wrzacej wody pojawiła się cała masa białych kłaczków i wygladało na to, że makaron rozpadnie się na paciaję... Już wyjmowałam bezpieczne opakowanie penne z szafki... Już wlewałam wodę do kolejnego garnka... Ale udało się! Efekt końcowy okazał się może nie perfekcyjny, ale na pewno zadowalajacy. Następnym razem po prostu ugotuję gnocchi przed mrożeniem...

Przepis z bloga The Kitchn.

Składniki:
(na 2-3 porcje)
  • 500g sera ricotta
  • 1 duże jajko
  • 1/2 szklanki drobniutko startego Parmezanu lub Pecorino
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 szklanka maki (lub nieco więcej w razie potrzeby)
  1. Jeśli ser jest bardzo wilgotny przed użyciem wyłóż go na sitko (z filtrami do kawy, lub ściereczka) i zostaw na co najmniej godzinę. 
  2. W sporej misce wymieszaj ser, jajko, ser, sól i makę i zagnieć gładkie ciasto. Przykryj i zostaw w lodówce na 15-30 minut. Następnie sprawdź jego konsystencje rolujac odrobinę w palcach - powinno być łatwe do formowania i nie kleić się. W razie potrzeby wsyp więcej maki - po 1 łyżce, sprawdzajac regularnie konsystencję, i zostaw w lodówce na kolejnych 15 minut.
  3. W sporym garnku zagotuj wodę z łyżka soli. Przygotuj tacę posypana odrobina maki. Odrywaj kawałki ciasta, wielkości piłki do tenisa, i roluj na wałeczki o średncy około 2cm. Ostrym nożem krój na 2cm kawałeczki. Przekładaj na przygotowa tackę i delikatnie posypuj maka (zapobiega sklejaniu). 
  4. Wkładaj gnocchi do wrzacej wody, delikatnie mieszaj i gotuj około 2 minut od wypłynięcia na powierzchnię. Wyławiaj łyżka cedzakowa i zostawiaj do obcieknięcia na durszlaku. Podawaj od razu z sosem pomidorowym.
Mrożenie: rozkładaj surowe kluseczki na blaszkach lub tackach i zamrażaj, a nastepnie przekładaj do odpowiednich pojemników i przechowuj w zamrażarce przez maksymalnie 4-6 tygodni. Gotuj wrzucajac zamrożone do wrzacej wody.

No comments:

Post a Comment