Tuesday 12 July 2011

Bigosik z mlodej kapusty...

Danie powstale z potrzeby chwili. Cos w miare szybkiego, uniwersalnego i ze skladnikow zalegajacych w lodowce. I pasujacego do pysznych, mlodych ziemniaczkow...


Skladniki:
(spokojnie na 3-4 porcje, jako danie i wiecej, jako dodatek do obiadu)
  • 1.5 lyzki oleju
  • 1-2 cebule, pokrojone na pól-plasterki
  • 3 niewielkie marchewki, pokrojone na cienkie plasterki
  • kapusta, niewielka, oczyszczona i posztkowana z grubsza - u mnie: moja ukochana, bardzo angielska odmiana 'sweet heart', o charakterystycznym ksztalcie stozka
  • czerwona papryka, pokrojona w kostke
  • 300g grzybow, u mnie: 'chestnut mushrooms' z brazowymi kapeluszami, ale pieczarki tez beda w sam raz
  • 500ml wywaru warzywnego, u mnie: bulionetka Knorra
  • 1.5 lyzki puree pomidorowego
  • sól, pieprz
  • kawalek masla czosnkowego z pietruszka - opcjonalnie, ja mam zamrozone i uzywam przy okazji
Olej rozgrzac w garnku, wrzucic cebule i smazyc 2-3min, az lekko zmieknie. Dorzucic marchewke i kapuste, smazyc kolejnych 5min, mieszajac od czasu do czasu. Wlac wywar, dorzucic papryke i grzyby, zagotowac, przykryc, zmniejszyc ogien i gotowac 20min. Wmieszac puree pomidorowe i gotowac bez przykrycia 10min. Pod koniec ewentualnie zwiekszyc ogien do bardzo duzego i lekko odparowac namiar plynu. Doprawic do smaku.

No comments:

Post a Comment