Saturday 13 November 2021

Buddy’s Flapjack Biscuits (Jamie Oliver)...


Przepis oryginalnie z książki Jamiego Olivera '5 Ingredients Quick and Easy Food', który ja znalazłam na stronie Happy Foodie.

Składniki:
(blaszka 20/20cm, można pokroić na 12-16 porcji)

100g niesolonego masła, w temperaturze pokojowej
100g mieszanych suszonych owoców, pestek i orzechów (u mnie sułtanki, żurawina, pekany i słonecznik)
100g płatków owsianych
100g mąki z proszkiem do pieczenia (self-raising)
100g golden syrup

  • Rozgrzej piekarnik do 180stC. Przygotuj blaszkę 20/20cm wyłożoną papierem do pieczenia.
  • Wsyp/wlej wszystkie składniki do sporej miski i dobrze wymieszaj drewnianą łyżką. (Jamie używa robota kuchennego - tyle tylko, że jest spora szansa, że ma po nim kto posprzątać i pomyć wszystkie wydaje-się-jak-milion części maszyny, ja mycie odwalam sama i jestem na to za leniwa).
  • Przełóż do przygotowanej blaszki, wyrównaj wierzch i piecz 15-20 minut - do złotawego koloru. Wyjmij z piekarnika, ponacinaj na 12, lub 16 części i zostaw w blaszce na 5 minut. Wyjmij na kratkę i zostaw do ostudzenia.   

No comments:

Post a Comment