Tuesday 24 July 2012

Ciasto migdałowe z borówkami i białą czekoladą...


Przepis z bloga 'Kuchnia Ireny i Andrzeja'.
Skladniki:
(u mnie w sam raz na tortownice 23cm)
  • 200 g masła,
  • 3 jajka w temperaturze pokojowej,
  • 250 g mąki,
  • 100 g zmielonych migdałów,
  • 2/3 szklanki cukru,
  • szklanka owoców np. jagód; u mnie - borówki,
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia,
  • pół tabliczki białej czekolady - u mnie: 100g opakowanie czipsow z bialej czekolady,
dodatkowo:
  • płatki migdałów, 
  • cukier puder
Bardzo miękkie masło zmiksować z cukrem na puszystą masę. Dodawać kolejno jajka. Kiedy masa jest już dobrze ubita dodać mąkę, zmielone migdały, proszek do pieczenia i delikatnie wymieszać. (Moja masa jajeczna zaczela sie nieladnie zserzac i trzeba bylo ja ratowac, wiec, ciagle miksujac, zaczelam dodawac po lyzce maki; w efekcie do wmieszania zostaly mi tylko migdaly, czekolada i borówki). Dodać borówki i pokrojoną na drobne kawałki czekoladę. Wymieszać. Ciasto wyłożyć do przygotowanej wcześniej formy (np. keksówki) wierzch posypać płatkami migdałów i wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika. Piec około 40 minut. Po upieczeniu obficie posypać cukrem pudrem.

No comments:

Post a Comment