Sunday 18 February 2024

Najłatwiejszy, śmietankowy krem czekoladowy do dekorowania ciast...

Kilka osób w komentarzach pod oryginalnym wpisem prezentowało różne problemy, albo modyfikacje do przepisu. 
Ktoś ubijał masę za długo i skończył z czekoladowym masłem - kwestia doświadczenia. 
Ktoś stwierdził, że całość jest za słodka - kwestia smaku... 
Inna osoba doradza schłodzenie przed użyciem miski i rączek misera w zamrażarce - kwestia czasu.
I wreszcie: wiele osób stwierdza, że należałoby najpierw ubić śmietankę, a dopiero potem dodawać resztę składników.
   Ja oczywiście nie doczytałam wszystkiego, bo się spieszyłam. Koniec końców pylnęłam wszystko do miski i zmiksowałam. Krem okazał się pyszny, szybki i łatwy do obróbki. Był idealny do ozdabiania rękawem cukierniczym i na tyle stabilny, że wytrzymał ze dwie godziny poza lodówką. Zdecydowanie zostaje z nami na przyszłość.
:)   

Przepis ze strony Betty Crocker.

Składniki:
(na spokojne i bogate ozdobienie 10 cupcakes; podejrzewam, że udałoby się wykroić 12-15 troszkę skromniejszych)

szklanka = 250ml

300ml zimnej śmietanki do ubijania, 36%
1 szklanka (lekko czubata) cukru pudru 
1/4 szklanki kakao
1/2 łyżeczki wanilii

Wlej śmietankę do sporej miski. Przesiej cukier i kakao, dolej wanilię. Miksuj na średnich obrotach, aż do osiągnięcia pożądanej konsystencji. 

Dekoruj zimne blaty tortowe, ciasta, albo babeczki.

No comments:

Post a Comment