Sunday 22 May 2022

Jagielnik mocno kokosowy, wegańskie Rafaello...


Przepis z bloga Veganbanda.

Składniki:
(tortownica o średnicy 23cm, czyli okolice 10 hojnych porcji)

szklanka = 250ml
  • 1 szklanka kaszy jaglanej
  • 3 szklanki mleka sojowego, lub innego roślinnego, u mnie: kokosowe
  • 1 szklanka wody
  • słodzik, jak cukier, ksylitol albo erytrol  - do smaku; u mnie: około 5 łyżek cukru granulowanego, białego
  • 200g wiórków kokosowych

  1. Kaszę jaglaną kilkakrotnie przepłucz wodą.
  2. Zalej 2 szklankami wybranego mleka roślinnego i 1 szklanką wody, i gotuj około 20 minut (aż kasza będzie bardzo miękka).
  3. Dodaj wiórki kokosowe i jeszcze jedną szklankę mleka roślinnego.
  4. Wsyp wybrany słodzik cukru (najlepiej posmakuj masę po dodaniu kilku łyżek i stopniowo dosładzaj, żeby osiągnęła idealną słodycz;).
  5. Zagotuj i gotuj jeszcze 10-15 minut - u mnie to akurat nie bardzo wyszło, bo masa była bardzo, ale to bardzo gęsta; ja dolałam jeszcze chlust mleka roślinnego i mieszałam non-stop przez może 5-7 minut.
  6. Kaszę zblenduj na gładką masę (u mnie blender ręczny, tzw. żyrafa) i wylej do wysmarowanej odrobiną oleju tortownicy.
  7. Posyp ewentualnie dodatkowymi wiórkami kokosowymi i po ostygnięciu schłódź w lodówce.
  8. Krój, gdy ciasto się schłodzi i stężeje.

1 comment: