Wednesday 10 April 2019

Staromodny blok czekoladowy, z mleka w proszku...


Zrobiłam na urodziny Sofijki. W ramach pokazania Anglikom i innym Argentyńczykom, jakie to fajności można u nas znaleźć. I dodatkowo raczyłam wszystkich historia o dzieciństwie w szarych latach 80 i braku czekolady w sklepach. I o potrzebie znajdowania zjadliwych, domowych zamienników... Wszystkim bardzo smakowało. Miałam tylko problem z weganami - musiałabym ewentualnie wyszukać zamiennik dla zamiennika, czyli bezmleczny zastępnik dla mleka w proszku...     


Przepis z bloga Daktyle w czekoladzie.

Składniki:
(keksówka okolice 10/20cm)

200 g masła
1 szklanka cukru
100 ml wody
2 szklanki mleka w proszku
1/2 szklanki kakao
100 g herbatników, połamanych na kawałki

1/3 szklanki rodzynek
garść grubo połamanych orzechów włoskich
garstka cukrowanych wisienek (glacé cherries), pokrojonych na połówki; u mnie bordowe i 'złote'

  • Wodę wlej do garnka, dodaj masło i cukier. Podgrzewaj, aż do rozpuszczenia cukru i masła (nie doprowadź do wrzenia). Odstaw do przestudzenia.
  • Mleko w proszku wymieszaj z kakao, wsyp do lekko ciepłej masy maślanej i dobrze wymieszaj łyżką.
  • Wsyp do masy herbatniki, rodzynki, wisienki i orzechy, dobrze wymieszaj.
  • Wyłóż do formy keksowej wyłożonej papierem do pieczenia, wyrównać. Wstaw do lodówki na kilka godzin, a nawet na całą noc. Przechowuj w chłodnym miejscu.



4 comments:

  1. Uwielbiam :) ta czekolada to smak dzieciństwa

    ReplyDelete
  2. no i trzeba będzie takie pyszności zrobić

    ReplyDelete
  3. Spadłaś mi z nieba z tym przepisem, bo właśnie znalazłam w domu mleko w proszku i nie wiedziałam co z nim zrobić. Dzięki za pomysł :)

    ReplyDelete
  4. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    ReplyDelete